Most,
hogy mindenki kipihente a Húsvéti forgatagot és neki állt az ilyenkor
szokásos fogyókúrának, újabb bejegyzéssel jelentkezem.
![]() |
| Forrás:http://legjobbviccek.hu/husvet-szigetek-fovarosa/ |
E
heti feladatunk az volt, hogy válogassunk a Google ezer meg egy
alkalmazása közül, aszerint, hogy mely/melyek az/azok, amiket be tudnánk
építeni a tanmenetünkbe, foglalkozásterveinkbe és amelyekkel az órák
interaktívvá tehetők.
Szeretnélek megkímélni Kedves Olvasó attól, hogy a sokat emlegetett a Drive, Fordító, Térkép stb.
(egyébként nagyon szuper alkalmazásokról) olvass illetve magamat az
ismétléstől, hiszen előadásom során rengeteg szót ejtettem arról, hogy
hogyan lehet ezeket az oktatásban használni. Ezért kerestem egy olyan
alkalmazást, melyről eddig kevesebb szó esett illetve egy olyat is
behozok a képbe, melyet mindenki kivétel nélkül ismer és használ, de
oktatásban történő használatának a későbbiekben vázolt lehetősége nekem
is csak most jutott eszembe.
Az
első alkalmazás, melyről az előadásunk során nem beszéltünk Fecussal a
Drive Rajzok.Őszintén szólva én magam is kétkedve nyitottam meg
kipróbálásra ezt a szolgáltatást, főleg úgy, hogy nem is rajztanár
leszek. De aztán miközben szabad utat engedhettem szárnyaló
kreativitásomnak hirtelen belém csapott a felismerés, hogy ezt milyen
nagyszerűen fel lehetne használni mind a kisebbek, mind a nagyobbak
körében is.
A
kisebbek, gondolok itt az általános iskola alsó tagozatára, biztosan
nagyon élvezné, ha a rajzórák keretén belül néha-néha a hagyományos
ceruzát, filcet és papírt lecserélhetnék valami másra. Én magam
egyáltalán nem vagyok tehetséges, még egy mosolygós fejet is csak
többszöri neki futásra sikerül szépre elkészítenem, de a Rajzok
alkalmazásban már be lehet szúrni előre elkészített smile-t és
mindenféle más formát, amit aztán tovább lehet fejleszteni. A másik
nagyon jó dolog ebben, hogy míg a hagyományos keretek közt nehézkes a
párban, csoportban való rajzolás, mert van aki biztos nem fér oda, vagy
ha egy másik tag olyat rajzol a lapra, ami a többieknek egyáltalán nem
tetszik, nehéz eltüntetni. Ezzel szemben a Rajzok-ban is lehetséges a
dokumentum egymás közti megosztása, így a tagok akár egyszerre is
szerkeszthetik, csinosítgathatják a művet, sőt szerencsés módon többféle
formátumban le is menthetik, vagy kinyomtathatják, így a jövőben még
használhatják.
Miközben
e sorokat írom, még egy újabb ötletem támadt, mégpedig arra
vonatkozólag, hogyan lehetne ezt a nagyobb évfolyamokba is bevinni és
erre tökéletes lehetőséget nyújtanak a nyelvórák. Az irányok megtanulása
sok nyelvtankönyvben az utazással és útbaigazítással van összekötve,
amelyhez kapcsolódó feladatok során egymást útbaigazító párbeszédeket
kell megírni, majd eljátszani. Nagyon vicces és jó hangulatú órák
születhetnének akkor, ha például a felolvasás/eljátszás közben a
többieknek le kell rajzolni az eléjük táruló képet, útirányokat, melyhez
segítségükre lehetnek az alkalmazásban előre elkészített nyilak is.
Ezen téma lezárásaként szeretném közszemlére tenni a Rajzokban, a
kipróbálás céljából készített mesterművemet, mely egyszer még sokat fog
érni.
A
másik alkalmazás a Naptár. Úgy gondolom mindannyiunkban életében
előfordult, hogy elfelejtettük, hogy ebből vagy abból a tantárgyból
dolgozatot írunk. Ha ez több emberrel is előfordult a csoportban,
osztályban, akkor mehetett a küldöttség a tanárnőhöz/ tanár úrhoz a
tanáriba és mindenféle kedves és dicsőítő szavak közepette
megpróbálhatták rávenni, hogy halasszuk el azt a bizonyos, a pedagógus
által betervezett dolgozatot. Na már most ez vagy összejött vagy nem és
ez utóbbi esetben szidtuk magunkat, hogy hogyan felejthettük el. Ezen
emlékek vetették fel bennem a gondolatot, hogy mi lenne, ha a dolgozat
időpontjának megbeszélését vagy a Doodle segítségével
történt megszavaztatását követően az óra végén a tanár felügyelete
alatt mindenki beírja az okostelefonján megtalálható naptárba, hogy
ekkor és ekkor dolgozatot írunk. Mivel ez a naptár össze van hangolva a
gmail-es fiókkal, így az emlékeztető e-maileknek, smseknek, ijesztő
csengőhangoknak köszönhetően biztosan nem felejtjük el, hogy tanulnunk
kell.
Igaz,
hogy ez nem annyira építhető be a foglalkozásterve és nem is annyira
interaktív, viszont használatával megelőzhetőek a kínos könyörgések a
tanulók oldaláról és az elutasítás az eztán szívtelennek és
könyörtelennek tartott tanár oldaláról.
Ismét várom szeretettel a hozzászólásokat, megjegyzéseket és további ötleteket, mert
"Mindig tanulok. Borzasztóan szeretem, hogy ha ma okosabb vagyok, mint tegnap voltam. Ez valahogy létszükségletemmé vált." (Varga Izabella)



Nagyon tettszik a blogod, ez a bejegyzés is nagyon szép és jól van megfogalmazva. A Rajzok alkalmazásról eddig nem hallottam, nem is tűnt fel a házi készítése során, de szerintem a földrajz oktatásában is felhasználható, ezért én is ránézek majd.
VálaszTörlésKöszönöm szépen! :) Örülök, hogy valami új információval szolgálhattam. :)
VálaszTörlés