2016. március 30., szerda

Reflexió

Ezen blogbejegyzésem célja a március 22-én, a Google és alkalmazásaiból (ezen a linken tekinthető meg a prezink) tartott, mikrotanítással egybekötött előadásunkra való reflektálás.
Három szemszögből fogom értékelni a Czanik Ferenccel, Fecussal való közös munkánkat, előadásunkat:
  • ”előkészületek” 
  • ”előadás közben”
  • ”előadás után”
Őszintén szólva már a témaválasztásnál felmerültek ellentétek, hiszen én nagyon nem szerettem volna a Google-ból előadást tartani, mert én magam sem ismerem sok alkalmazását, és amit ismerek azt is általában csak névről. Mindenesetre sikerült meggyőznie a témaválasztás helyességéről.
Kicsit negatívumként éltem meg, hogy annak ellenére, hogy nekünk több időnk volt, mint a többieknek, hiszen közbeszólt március 15.-e, mégis szinte az utolsó pillanatban álltunk neki az előadás tervezéséhez. Ez természetesen az én hibám is volt, hisz igaz, hogy egy kollégiumban lakunk, mégis teljesen más az órarendünk és én haza személy szerint haza utaztam a hétvégére. Kicsit izgultam is a sikeresség miatt, de mint az lenni szokott, a szűk határidő jótékony hatással volt a kreativitásunkra, úgyhogy végül is nem is bánom, hogy így a végére maradt a tervezés. Őszintén megvallva azt azért bánom, hogy keveset kommunikáltunk Anitával és úgy érzem nem kértük ki eléggé a véleményét, segítségét. Ezt nem tudom, és nem is szeretném az időhiányra fogni, nem tudom miért alakult így. Ha visszamehetnék az időben, ezen biztosan változtatnék.
A miénket megelőző mikrotanításnak köszönhetően sok újonnan megismert és tanult dolgot, alkalmazást is be tudtunk venni a saját előadásunkba (gondolattérkép, webquest), mely engem nagyon felvillanyozott, mert nagy hatással volt rám a szófelhős, gondolattérképes tartalomrendszerező alkalmazás. Szerencsére Fecust sem kellett sokáig nyúznom, hogy vegyük ezeket be, főleg, hogy vállaltam, hogy majd én elkészítem ezeket. Úgy vélem, hogy a munkamegosztásunk szuper volt. A bemutatandó alkalmazásokat közösen választottuk ki, majd azokat felosztottuk magunk között és mindketten a saját anyagunknak néztünk utána. A feladatokat is közösen találtuk ki, egyikünk felvetett valamit, majd azt továbbgondoltuk és fejlesztgettük, míg úgy nem gondoltuk, hogy most már szuper.
Itt kell megemlítenem, hogy pozitív meglepetés is ért. Az előző házi feladatban eléggé lehúztam a webquest-et, de ez alkalommal a Google webquest-jét használtam és meg kell mondanom, hogy nagyon tetszett a könnyű kezelhetősége és felhasználó-barátsága miatt.
Kicsit rendet bontottunk azzal, hogy a mi előadásunk nem úgy nézett ki, hogy előadás, szemléltetés és mikrotanítás, hanem igyekeztünk a feladatok közbeiktatásával az előadás monotonitását megelőzni.
Az a félelem, mely inkább Fecusban merült fel, miszerint túl sokat terveztünk be, és amiről mindig próbáltam meggyőzni, hogy nem, nem igaz, az előadás közben mégis csak beigazolódott. Már az első feladatkiosztásnál érzékeltem én is, hogy igen neccesen fogunk beleférni az időbe, úgyhogy ebből az okból kifolyólag sok mindent nem mondtunk el az alkalmazásokról, inkább csak bemutattuk, vagy az útvonaltervező esetén még ez elmaradt. Emiatt egy kicsit rosszul éreztem magam, aggódtam, hogy vajon így is érthető és követhető-e a prezentáció, de a többiek visszajelzéséből azt vontam le, hogy nincs belőle probléma.
Nagyon izgulós fajta vagyok, de a többiek nyíltsága, aktivitása, mely meglepett, hiszen aggódtam, hogy a közös gondolattérkép szerkesztése vontatott lesz, hamar megnyugtatott és életemben először talán egyáltalán nem izgultam, sőt élveztem azt, hogy magyarázhatok, beszélhetek, mutogathatok.
Ahogy a prezentációnk végére értünk, pozitív érzésekkel ültem le a helyemre. Bár először kicsit aggódtam, mikor Anita mondta, hogy még akar valamit mutatni nekünk, mert attól féltem, hogy valami fontosat elrontottunk, kihagytunk, de aztán ez a többiek visszajelzéseinek köszönhetően hamar elmúlt. Bántam ugyan, hogy nem tudtunk mindent úgy bemutatni, ahogy szerettük volna, de ez a mi tervezési hibánk, ez olyan kezdő pedagógus hiba, bízom benne, hogy hamar kinőjük! Az órát megelőző napokban sokat foglalkoztam az általunk bemutatni kívánt alkalmazásokkal, mindent kipróbáltam, a Tudósban is készítettem saját könyvtárat, mentettem el cikkeket, hogy majd be tudjam könnyen mutatni, de aztán menet közben kiderült, hogy annak ellenére, hogy én is bejelentkeztem a gmail-es fiókomba, mégis Fecusé jött elő. Így nem tudtam mindent olyan szuperül megmutatni, mint ahogy elképzeltem, de végül ezt sem bánom, hiszen ilyen biztos elő fog még fordulni a jövőben és meg kell tanulnom rugalmasnak lenni.

Összességében, ez a 60 perces előadással egybekötött mikrotanítás sok energiát és időt vett el belőlem, tőlem, de egyáltalán nem bánom, mert sok-sok gyakorlati és szakmai tapasztalatot is szereztem. Megtanultam, hogy az időt jobban be kell osztani, hogy sosem mondhatjuk, hogy 100%-ig felkészültek vagyunk, mert bármikor közbecsúszhat valami, amihez rugalmasan alkalmazkodnunk kell. Ezen felül megerősödött az a hitem, hogy az interakció a tanórák elhanyagolhatatlan része, hiszen hihetetlen módon fel tudja pörgetni a diákokat. Ezen felül végre megtanultam használni a Google Drive-ot. Nekem ez eddig egy sötét folt, de most ennek a feladatnak és Fecusnak köszönhetően már én is tudom, hogyan működik és mire használható.
Remélem a csoport többi tagja is legalább annyira élvezte az órát, mint mi és ha már csak egy kicsit kis részlet megmaradt a fejükben, akkor mi már nagyon- nagyon elégedettek és boldogak vagyunk!
Forrás: http://www.demotivalo.net/view/44734/onkritika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése