Ezen a héten kaptunk egy lehetőséget, +5% megszerzésére egy szorgalmi feladat keretein belül. A feladat annyi volt, hogy két általunk választott keretrendszert kellett összehasonlítani.
Most sokan biztosnak strébernek tartanak, amihez már hozzá szoktam, de most igazából nem a +5%-ról van szó, hanem az egy perc nyugtot sem hagyó kíváncsiságomról, mely tulajdonság a nők született velejárója.
Még sosem hallottam ezekről az úgynevezett keretrendszerekről, éppen ezért gondoltam, hogy utánuk nézek és megosztom tapasztalataimat veled kedves Olvasó, hátha segítségedre lesznek.
Első körben a Google Classroom izgatta a fantáziám, mert a neve elég beszédes és a Google-s alkalmazások egész jók és egyszerűek szoktak lenni. Sajnos itt falakba ütköztem, mert ezen rendszer használatához regisztrálni kell a oldalon, ami még önmagában nem lenne probléma, de meg kell adni, hogy melyik iskolában tanítok és az intézmény néhány további adatát, ezért sajnos itt megrekedtem. Jó ötlet lenne, ha lenne egy tesztoldal vagy legalább néhány kép a rendszerről, hogy a már oktató és a jelenleg "kiképzés alatt álló" pedagógusok is pontosabban láthassák, milyen is ez a Google Classroom valójában.
A másik oldal, azaz az Edmondo viszont ezzel ellentétben már első pillantásra megtetszett. Pillanatok alatt lehet regisztrálni az oldalra és a bejelentkezés után nagy csodálkozásomra egy a Facebook-hoz majdnem 100%-ig hasonlító oldal tárult szemem elé:
Könnyen lehet tartalmakat megosztani, tagokat meghívni a csoportba, és nagy előnye a Facebook-kal szemben, hogy itt nincsen folyamatosan megújuló kezdőlap, hírfolyam, mely elvonja akár a tanár, akár a gyerekek figyelmét. Hátrányként talán azt emelném ki, hogy regisztrációnál illetve újabb csoport létrehozásakor felajánlott tantárgyi lista (ugyanis a csoportokat tantárgy és évfolyam szerint lehet létrehozni) igen szűkös. Illetve még talán annyit, hogy nem lehet (legalábbis én nem találtam ilyen opciót) beállítani a nyelvet és nem biztos, hogy minden tanár/gyermek beszél angolul.
Mindenesetre az biztos, hogy ez az oldal szerintem nagyban megkönnyítheti az osztállyal való kapcsolattartást és kommunikációt és a diákok is szívesebben látogatnák és követnék ezt a Facebook-hoz hasonló rendszert, mint a saját leckefüzetüket.
Források:


Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése