A mostani órán is sok-sok új hasznos információval gazdagodtam, mely információk az online tesztek világában való magabiztos kalandozásaimat teszik lehetővé.
A mikrotanítás során több teszt-készítő oldalt is megnéztünk, egyet a Redmentát a prezentációt záró feladat során ki is kellett próbálnunk, melynek egyik legnagyobb tanulsága számomra, hogy keveset tudok a borokról.
A házi feladatom elkészítéséhez annak ellenére, hogy a többi oldalra is rápillantottam itthon, a Redmentát választottam, és nem csak azért, mert ezzel foglalkoztunk behatóbban az órán, hanem azért mert ennek a használata, felülete, felhasználóbarátsága nyerte el leginkább a tetszésem.
Nagyon örültem, amikor a prezentáció során hallottam, hogy magyar nyelvű az oldal, ugyanis eddig nem sok ilyennel találkoztam és ez nagyban megkönnyíti a tanárok dolgát.
Ugyan nem próbáltam ki, de rendkívül hasznosnak tartom a beágyazás funkciót, hiszen így az egy iskolában ugyanazt a tantárgyat tanítók szuperül össze tudnak dolgozni és egymás munkáját segíteni.
Amit úgyszintén nem próbáltam ki, de egyszer biztos ki fogom, az a teszt kitöltésére szánt idő beállítása. Ezt a funkciót mondjuk egy hagyományos röpdolgozatot helyettesítő teszt esetében tartok elképzelhetőnek és tanári szempontból nagyon hasznosnak, hiszen így elkerülhető az az általános probléma, hogy az, aki az utolsó padban ül tovább dolgozhat a feladatokon, mint az, aki az első sorban foglalt helyet.
A lehetséges feladattípusok tárháza ha nem is végtelen, de sokkal több lehetőséget rejt magában, mintha kézzel vagy Word dokumentumként szerkesztenénk meg tesztjeinket, hiszen a képek csatolásán kívül lehetővé teszi különböző videók Youtube-ról való importálását is. Ezen felül a feladatlapok később, akár 1-2 évvel később is szerkeszthetők (kivehetünk vagy hozzáadhatunk további kérdéseket) anélkül, hogy újra le kéne írnunk vagy begépelnünk a már kész tesztet.
Ami a pedagógusoknak a legnagyobb könnyebbséget jelenti nem más, mint az értékelés. Ilyenkor a piros tollak nyugodtan a tolltartóban és táskában maradhatnak, hiszen ezt a terhet átvállalja maga az oldal. Nekünk maximum a határidőnaplónkban kell dokumentálnunk, hogy ki hányasra teljesített.
Hátrányként, vagy nem is hátrányként, hiszen nem eget verő problémákról van szó, kettő dolgot tudnék megjegyezni. Az első az a kötelező regisztráció. Az, hogy tanárként regisztrálni kell, teljesen magától értetődő, de az hogy a diákok vagy csupán az ismereteiket szabadidejükben kiegészíteni vágyóknak miért kell regisztrálni az oldalra számomra érthetetlen. Tényleg nem negatívumként emelem ki, hiszen a regisztráció nem vesz igénybe talán percet, csak én értetlenkedem efelett.
A tesztemet én német nyelven készítettem és szomorúan tapasztaltam, hogy nem lehet beállítani a feladat szövegére sem más nyelvet, mint a magyart, ezért a készítéskor nagyon kellett koncentrálnom a nyelvhelyességre. Ez sem negatívum, csupán egy megjegyzés.
És (tudom, hogy és-sel nem kezdünk mondatot) most következik az, amire vártál Drága Olvasó, mégpedig az általam készített teszt, melyet vagy egy év eleji vagy év végi ismétlésre szántam, német népismeret órára. A teszt maga 8 kérdésből áll, melyekhez, hogy csillapítsam kíváncsiságom, képeket és videót is csatoltam.
Úgy vélem, hogy minimális német nyelvtudással és kis szerencsével könynen megoldhatóak a feladatok, bár igaz, hogy jómagam csak 25%-ra teljesítettem (valamit félrekattintottam csupán azért).
A teszthez tartozó direktcím: Ungd
Jó szórakozást és sok sikert!!

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése